Sabtu, 31 Disember 2011

grandma and grandma and again grandma ! i love you !

owyeah man . i got a bad news . my beloved grandma masuk hospital atas sakit teeeeettttt . ish rasa resah gila and lastly 29 12 2011 balik alor star . pergh kesian tengok my beloved soreng ni . lebam merata tempat . dah la usia pun ehem-2 . dugaan pula yang dihadapi dia . so bertolak petang tu dari sungai petani and straight terus ke hospital sultanah bahiyah , alor star , kedah . tawu tak ? okay if orang kedah tak tawu tempat ni ... anda sila berkata sebegini eh . 'BODOH AKU NI RUPANYA ' okay done . *cilek-2 . okay sampai ja terus riuh rendah bilik tu . oh man hospital tu besar doe . tersesat aku . then malam tu aku tak boleh nak teman grandma sebab hanya dibenarkan seorang ahli keluarga ja . bengang aku so tapa lah . kakak lah jaga . then malam tu pergi lah teman tok wan . dia ajak pergi stadium and kat situ ada funfair sayang . okay aku tak kisah kalau funfair tu just benda anak patung token or roda bulat besar tu . sebelah mata ja aku tengok tapi kali ni ... ohsem kot ! segala jenis spinner pun ada so niat nak naik tu memang ada lah . tapi alahaii . tak best leh sebab sis tak dak so tahan kan iman n . mari kita buat matured disitu . tengok ja lah orang lain naik . best ja then tanpa berbuang masa jam pun dah tunjuk pukul 12 malam so balik lah . tak naik ? yes saya tidak naik atau menunggang sebarang permainan di situ . oleh sebab my sis and my daddy tadak okay . then balik tu tidur semua and aku bangun pukul 5 setengah . damn habuk banyak kut . *my grandma cukup suka simpan habuk bebanyak -.- so tak leh tahan terus ke hulur kesini tengok benda-2 dalam rumah tu . tepat ja pukul 7 pagi terus mulakan operasi . kemas semua benda and result tahap kesampahan dia is satu kereta wira tak boleh memuatkan sampah-2 tersebut . see ! haaa i told you . then kemas kemas daddy join sekali . thanks abah ! so lepas kemas and breakfast semua terus pergi kat grandma . owwwyeaaahhhh mak tok . how sana how sini terus ajak dia g mandi . lawak . bilik kami paling bising sampai boleh gelak la orang kat situ . best gila . sampai ada la makcik tu nak buang ubat dia la kan tersentap terus tertelan . kahkahkah . then aku mama and sis pergi makan . okay selama kami beranak stay kat situ memang kami kuat makan . sikit-2 makan . hehe . then lastly mama ngan sis naik dulu and know what ? aku sesat . sebab ? bodyguard tu kelentong aku . geram gila ! then boleh pula stuck kat depan pintu masuk . again aku hangin . elok dapat masuk bilik terus lentok . and sembang chit chat chit chat . sebenarnya aku decide nak jaga grandma hari ni tapi tak boleh sebab kena daftar sekolah . haremmmm majuk teruk aku . *tak puas duduk dengan mak tok . then terpaksa lah undur diri and parent janji esok lepas sekolah pergi balik kat situ . owwyehhhhh . mak tok duduk sana sopan sopan tawwww . kalau ada apa-2 yang tak kena sila lah buli bodyguard saya . hehe . okay lah . sungguh panjang lebar .




p/s : orang semua post new year ? to me ! every year and every day just same . do what Allah want we do :) and everything gonna be okay !  okay nak selit lah gambar sikit ngan tok soreng ni ..... ngehehe  .



time ni pergi perlis . hehe .